Sacha Baron Cohen gaat Freddie spelen in Hollywood film

Acteur Sacha Baron Cohen, vooral bekend geworden om zijn typetje Borat, gaat Freddie Mercury spelen in een film over zijn leven. Dat heeft de producent bekendgemaakt.

De nog titelloze film over de in 1991 overleden zanger van de legendarische rockgroep Queen wordt geschreven door Peter Morgan, de man die eerder verantwoordelijk was voor veel bekroonde biografiefilms als The Queen (over koningin Elizabeth II) en The Last King of Scotland (over dictator Idi Amin). De regisseur is nog niet bekend.

Gezondheid
De opnames va de film moeten begin volgend jaar plaatsvinden. Het project is goedgekeurd door de nabestaanden van Mercury en de drie overgebleven leden van Queen. Gitarist Brian May en drummer Roger Taylor hebben de supervisie over het muzikale deel van productie.
Het verhaal concentreert zich op de succesjaren van de Britse band halverwege de jaren tachtig. In de jaren daarna holde de gezondheid van zanger Mercury echter achteruit door de gevolgen van aids. Hij stierf uiteindelijk op 45-jarige leeftijd.

De muziek van Queen is nog steeds onverminderd populair. Op dit moment speelt in het Beatrixtheater in Utrecht ook een Nederlandse versie van de musical We Will Rock You, gebaseerd op 25 hits van de Britse rockband.

2010-09-17 18:52:24