Hoe werkt de fanclub?

Het Nederlandse kantoor is de enige legale onderafdeling van de Official International Queen Fan Club, PO Box 141, West Horsley, Leatherhead, Surrey KT24 9AJ, England (tel. 00-44-1483-218995). Dat houdt in dat ik, Hannie, je brieven en e-mails beantwoord, eventuele problemen help op te lossen en het geld voor lidmaatschap overmaak naar Engeland, terwijl Jacky in Engeland o.a. het samenstellen en verzenden van de magazines verzorgt. Het Nederlandse kantoor verzendt regelmatig groepsmails om je van al het tussentijdse nieuws op de hoogte te houden.

De fanclub bestaat sinds 1975 en staat in het Guinness Book of Records als langst bestaande fanclub van een band ter wereld!

De fanclub in Nederland wordt sinds november 1981 door mij bestuurd en Jacky in Engeland werkt sinds 1982 voor de band.

Wat kost een lidmaatschap en wat krijg je daar voor?

Een lidmaatschap kost 37 Euro per jaar (wijzigingen voorbehouden), welk bedrag je moet overmaken op IBAN bankrekeningnummer NL92INGB0002313172 t.n.v. J.J. Roggeveen/Queen Fanclub te Maassluis. De fanclub maakt GEEN gebruik van acceptgiro's dus je moet zelf een overschrijvingsformulier invullen en naar je bank sturen of internetbankieren. Verder vraag ik je om even een e-mail aan mij te sturen met volledige naam- en adresgegevens zoals je die op de enveloppen vermeld wilt zien. Ik zorg voor de rest van het invullen van formulieren. Het lidmaatschap kan ALLEEN in de maanden juni/juli beginnen (het lidmaatschapsjaar loopt voor iedereen van begin juni tot en met eind mei) en je krijgt daarvoor 2 Engelstalige, in kleur gedrukte, magazines met daarin foto's, betrouwbare informatie en brieven van Brian en Roger. Bovendien ontvang je bij je eerste magazine een lidmaatschapskaart. Het zal ongeveer 6-8 weken duren voor je je eerste magazine in huis hebt.

Verlenging lidmaatschap Queen Fanclub

Bij het zomermagazine, in juni/juli, ontvang je automatisch een zogenaamd "renewalform", hetgeen betekent dat je je lidmaatschap moet verlengen, uiteraard indien je dit wenst. Ook het verlengen van je lidmaatschap kan weer via mij door 37 euro over te maken. Het formulier hoef ik niet ingevuld van je retour te ontvangen, alles gaat digitaal. Ook kun je kiezen voor een lidmaatschap zonder gedrukt boekje, je krijgt dan een digitale downloadversie. Je betaalt dan 32 euro. Wil je je lidmaatschap niet verlengen, dan hoef je daarover geen aparte brief of mail te sturen, dat vervalt dan automatisch omdat je niet betaalt. Wil je mij schrijven voor het een of ander, voegt dan altijd een extra antwoordpostzegel bij. Doe je dit niet, dan kan ik je brief helaas niet beantwoorden, tenzij ik je e-mailadres heb. Tevens worden te weinig gefrankeerde brieven geweigerd en aan de afzender geretourneerd.

Wat doet de fanclub nog meer?

De fanclub heeft met grote regelmaat Queendagen in Nederland georganiseerd, helaas hebben deze (vanwege een sterk teruglopend bezoekersaantal) lang tot de verleden tijd behoord. Echter, een groep enthousiaste fans heeft de stoute schoenen aangetrokken en is toch weer bezig met de organisatie van een Queendag, deze staat gepland op 17 februari 2024 in de Koningshof in Maassluis. Tijdens zo'n Queendag gebeurde er van alles en nog wat wat met Queen te maken heeft, van het vertonen van zeldzame video's tot het veilen van allerlei unieke artikelen, veelal door de band zelf voor dit doel beschikbaar gesteld (de opbrengst voor deze veilingen was overigens altijd voor het Aids Fonds in Amsterdam).

Tevens organiseren we graag groepsreizen naar bijvoorbeeld de Engelse conventions, happenings in Londen (bijvoorbeeld We Will Rock You en destijds de première van de Stormtroopers in Stilettoes voorstelling).

Daarnaast organiseert het Engelse kantoor 1 x per jaar, begin oktober, een convention.

Als er een concert in Nederland plaats vindt dan probeer ik uiteraard een deel van de kaarten voor onze leden te bemachtigen en natuurlijk houd ik alle fanclubleden van wie ik een mailadres heb op de hoogte van allerlei recent nieuws door groepsmails te verzenden. Ik voeg je e-mailadres niet standaard toe aan ons adressenbestand, hiervoor moet je specifiek toestemming geven.

Het e-mailadres in Nederland is queenfanclub@caiway.net, het e-mailadres van ons Engelse hoofdkantoor is qfc@queenworld.com en de homepage van de Engelse fanclub kun je vinden op www.queenworld.com. Hoewel niet echt een onderdeel van de fanclub, vermeld ik toch ook het homepage adres van The Officical Queen World Wide Web Site: www.queenonline.com. Via deze website kun je een grote hoeveelheid Queenmerchandise bestellen. Betalen voor deze Queenonline merchandise kan o.a. met iDeal.

Mocht iets in het bovenstaande je niet helemaal duidelijk zijn, dan kun je mij hierover natuurlijk altijd mailen of schrijven.

Wij hopen je binnenkort als nieuw lid te kunnen inschrijven.

Hannie