Popfestival ODE

Popfestival ODE - za 21 & zo 22 maart

In het weekend van 21 en 22 maart 2020 vindt in Rotterdam Ahoy een gloednieuw festival plaats: Popfestival ODE. Een fascinerende reis, dwars door 50 jaar popmuziek. Op Popfestival ODE brengen de beste cover- en tributebands uit Europa de allergrootste wereldhits, verdeeld over drie podia naar Rotterdam Ahoy. Een unieke kans om op één plek de bekendste nummers van o.a. The Beatles (door The Cavern Beatles), QUEEN (door Vipers), Pink Floyd (door Pink Project), Coldplay (door The Scientists), ABBA (door Abba Fever) en Michael Jackson live te horen.

Popfestival ODE is in de breedste zin van het woord een eerbetoon aan alle grote muzieklegendes van toen en nu, met een line-up van de hoogste kwaliteit. De hang naar en grote populariteit van popmuziek van de laatste 50 jaar is ongekend. De muziek waar het festival een ode aan brengt, wordt niet alleen door de generaties die er mee opgroeiden op handen gedragen, maar juist ook de jongere generaties omarmen deze muziek. Popmuziek die ook al jaren de top 5 van de TOP2000 aanvoert.

Eric Corton presentator Presentator en muziekkenner Eric Corton verzorgt de presentatie van het festival. Corton: “Popfestival ODE moet een bijzonder popfestival worden met bekende nummers van de crème de la crème uit de recente muziekgeschiedenis. Muziek van grote legendes die niet of nauwelijks meer live te zien zijn. Uitgerekend in het jaar 2020 waarin het vijftig jaar geleden is dat in Rotterdam het legendarische Holland Pop Festival plaatsvond.”

Naast de muzikale programmering is nog veel meer te beleven op Popfestival ODE: denk aan een foto-expo, een 60’s en 70’s silent disco, een bioscoop met nostalgische muziekdocu’s en een popquiz.

Info en tickets: popfestivalode.nl

Programma & line-up Zaterdag 21 maart