win kaarten voor Crazy Little Things concert

Op 24 maart speelt Crazy Little Things (zie onderstaande bio) in de Boerderij in Zoetermeer.

Voor dit concert mogen wij 5 x 2 toegangskaarten verloten onder geïnteresseerden. Mail ons uiterlijk 18 maart als je voor de kaarten in aanmerking wilt komen!

BIOGRAFIE

CRAZY LITTLE THINGS: HET ULTIEME EERBETOON AAN QUEEN

‘QUEEN ZIT IN ONS DNA’

Een band die het oeuvre van Queen onder handen neemt. Je moet het maar durven. Maar de groep Crazy Little Things heeft zich vastgebeten in de songs van één van de grootste popbands uit de muziekhistorie.  De band is het geestenkind van toetsenman Marijn van den Branden en drummer en muziekjournalist Jean-Paul Heck. In het dagelijks leven hoofdredacteur van een muziekblad, schrijver en vaste gast in het radio NPO 1 programma De Nieuws BV.

Van den Branden en Heck zijn ‘die hard’ Queen-fans en organiseren regelmatig ‘Queen-avondjes.’ Heck interviewde Queen-leden Brian May en Roger Taylor meerdere malen en haalde in 2010 May naar Nederland  voor de Sena European Guitar Award die de Queen-gitarist in ontvangst mocht nemen. ,,Maar eerst en vooral zijn Marijn en ik ongelooflijke Queen-fans. Ikzelf al vanaf mijn 12e. Op die leeftijd kocht ik het queen-album News Of The World dat dit jaar 40 jaar bestaat. Een betere reden om een Queen Tribute Band op te richten had ik niet.” Met een aantal leden van de bekende glamrock band 666 The Nightmare, 5150 Van Halen Tribute-bassist Frank Dries en gitarist Jeroen Lips gingen Van den Branden en Heck aan de slag. De timing bleek perfect. May en Taylor toeren samen met de Amerikaanse zanger Adam Lambert over de wereld en onlangs ging er een filmpje viraal waarop in het Engelse Hyde Park net voor een concert van de Amerikaanse punkband Green Day 65.000 fans de Queen-hymne Bohemian Rhapsody woord voor woord meezong. Van den Branden: ,,Het zegt wat over de impact van de muziek van Queen. Maar om de muziek van Queen goed te spelen zijn niet alleen skills en ervaring nodig. Queen-muziek vraagt om een aparte benadering want fan zijn en de songs spelen, dat is wel even iets anders. Het gaat bij de muziek van Queen echter om de details. Zo bezit onze solo-gitarist Jeroen exact dezelfde Vox-versterkers en twee Red Special-gitaren die ook Queen-gitarist Brian May gebruikt. En het goede nieuws is dat hij de solo’s van May tot in de perfectie naspeelt. In zanger Marijn Geluk hebben we een frontman die de hoge noten van Freddie Mercury weet te pakken en die ook nog is behept met het nodige charisma. ” Om de bombastische sound van Queen op het podium weg te zetten, werden ook gitarist Lars van Herel en zangeres Debby Zimmerman erbij gehaald. ,,Het oeuvre van Queen is zo divers en de zangkoortjes zo ingenieus. Om dat weg te zetten moet je een brede formatie hebben”, aldus Heck. Volgens hem is dit het perfecte moment om met een Queen-band te komen. ,,Er zijn er niet zoveel van, zeker niet in Nederland. Maar Queen is na de dood van de legendarische zanger Freddie Mercury in 1991, groter dan ooit tevoren. De originele band toert en nieuwe generaties gaan om voor de talloze hits van de band. Die hits spelen wij dan ook. Another One Bites The Dust, I Want To Break Free, Somebody To Love, We Are The Champions… En ook Crazy Little Thing Called Love waar de band naar vernoemd is, en  Bohemian Rhapsody natuurlijk.” Daarnaast ook deep cuts uit het oeuvre van de band. Van den Branden:  ,,Kijk, Queen zit in ons DNA dus we deinzen er niet voor terug om moeilijke tracks zoals The March Of The Black Queen of The Prophet Song te spelen. Crazy Little Things is opgericht om het oeuvre van wellicht de beste pop/rockband alle tijden te eren.”

2018-03-09 15:44:58