QUEENDAG 24 SEPTEMBER PROGRAMMA

Zoals je weet zijn wij al een poos druk bezig met de organisatie van een Queendag in de Koningshof in Maassluis op 24 september. Om zeker te weten dat deze dag, ondanks de vakantieperiode, niet aan je aandacht ontsnapt, vind je onderstaand een volledig overzicht van wat je deze dag kunt verwachten, inclusief tijdschema.

Wacht niet langer en bestel je kaart(en) NU, immers, je bespaart jezelf 5 euro per kaart want deze kost aan de deur 30 euro in plaats van 25 euro. Je zult snappen dat een programma als onderstaand een strakke planning vergt, zowel financieel als op de dag zelf, en dus zijn wij er bij gebaat om op voorhand al te weten hoeveel mensen er ongeveer zullen komen. Je wilt deze dag toch niet missen? Voor 25 euro krijg je niet alleen 2 fantastische live-bands maar nog veel en veel meer, je bent van 11.00 tot 23.00 uur onder de pannen. Kortom, wacht niet langer en maak het juiste bedrag over op rekeningnummer NL92INGB0002313172 t.n.v. J.J. Roggeveen/Queen Fanclub te Maassluis. Alle bestelde kaarten worden rond 13 september verzonden.

Ben je geen lid van de fanclub maar wil je wel komen? Geen probleem, mail dan alleen je volledige naam-en adresgegevens aan ons door

Het programma voor de dag ziet er als volgt uit:

11.00 uur – deuren gaan open

11.30 uur – officiële opening door Hannie en Anja. Extra aandacht, met een feestelijk tintje, voor de 70e verjaardag van Freddie.

11.45 uur – Kroontje op, kroontje af. Iedereen kan aan deze quiz meedoen, het principe is eenvoudig: er wordt een vraag gesteld en daarbij wordt het antwoord gegeven. Is het antwoord goed, dan hou je je kroon op, is het fout dat zet je je kroon af. Uiteraard worden de kroontjes door ons (met dank aan Burger King) beschikbaar gesteld. De uiteindelijke winnaar gaat met een bescheiden prijs naar huis.

12.30 uur – officiële boekpresentatie van het nieuwe boek van Edger Hamer, het vervolg op Voor Queen en Vaderland. Een aantal van de voor het boek geïnterviewde mensen zal gevraagd worden even op het podium te komen, daarna zal RTL-verslaggever (en oud studiegenoot van Edger) Rik Konijnenbelt een interview afnemen. Natuurlijk is het naderhand mogelijk om het boek te kopen en kun je je nieuwe aankoop direct persoonlijk laten signeren!

13.45 uur – Peter Freestone (voormalig personal assistant van Freddie) en Milan Chriss vertellen over het album project ‘Another Step in Time’. Dit album is een tribute aan Freddie en alle teksten op het album zijn geschreven door Peter Freestone. Een voorproefje vind je hier: https://www.youtube.com/watch?v=IYKvCcmaB0o.

15.00 uur – veiling ten behoeve van Stop Aids Now! Voor deze veiling stellen zowel Brian als Roger diverse items beschikbaar, de spullen van Brian zijn zelfs al binnen! Van hem ontvingen we o.a. een zwart gesigneerd overhemd en diverse gesigneerde tourboeken. Ook Roger komt ongetwijfeld met mooie dingen op de proppen. Een mooie kans om je verzameling uit te breiden EN gelijktijdig een heel goed doel te steunen!

Direct na de veiling zullen de winnaars van de algemene prijsvraag bekend gemaakt worden. Deze prijsvraag ontvangt iedereen bij binnenkomst en is echt niet al te moeilijk. Gewoon een leuk tijdverdrijf waarmee je leuke prijzen kunt winnen!

16.00 uur – live-optreden The Dutch Queen Tribute Band, bestaande uit Merijn van Haren, Kees Lewiszong, Henk Jan Heuvelink en voormalige Krezip-bandleden Joost van Haaren en Bram van den Berg. Deze relatief nog niet zo lang bestaande Queen Tribute Band timmert hard aan de weg en weet zo langzaamaan heel wat Queenfans voor zich te winnen! Hun website is www.thedutchqueen.com.

Vanaf 17.45 uur hebben we een klein uurtje pauze en kun je lekker gaan eten. Je kunt hiervoor in het tegenover de Koningshof gelegen winkelcentrum de Koningshoek iets te eten halen, maar wie van gemak én lekker eten houdt kiest voor het buffet wat voor E 14,75 in een aparte ruimte geserveerd wordt. Het buffet bestaat uit: langzaam gegaarde beenham in een paddestoelen saus, gestoomde Atlantische tongfilet met een saus van dille, groentesoep, diverse broodsoorten met boter, aardappelgarnituur, groentengarnituur, rauwkosten en een vegetarisch gerecht. Dit buffet moet van te voren gereserveerd worden, reserveren kan tot en met 10 september.

18.45 uur – loterij. Er zijn enorm veel prijzen te winnen dus het loont zeer beslist de moeite om gedurende de dag bij één van onze dames met loten één of meerdere setjes loten aan te schaffen.

19.30 uur – De Slimste Fan. Onze variant op de bekende NPO quiz De Slimste Mens. Drie kandidaten strijden om de titel én een mooie prijs. In ons geval is mopperpot en allesweter Maarten van Rossem vervangen door niemand minder dan Peter Freestone!

21.00 uur – Valentine, a tribute to Queen. Al diverse malen heeft Valentine tijdens onze Queendagen in het verleden opgetreden, zijn optredens zijn immer een daverend succes. Nu komt hij met zijn voltallige band én heeft wat speciale features voor deze show bedacht die alleen deze avond uitgevoerd zullen worden.

Natuurlijk zal er van 11.00 tot 17.30 uur ook een markt staan waar je als verzamelaar aardig je slag kunt slaan. Zo zal er onder meer een kraam staan waar je officiële releases (inclusief de Freddie Mercury singelsbox Messenger of the Gods) kunt kopen.

Ook zijn er maar liefst 2 speciaal voor deze dag ontworden T-shirts te koop, een Queen én een Freddieshirt. Kijk op Facebook bij Queendag Maassluis naar de afbeeldingen en reserveer je shirt tijdig, doch in elk geval uiterlijk 10 september!

Kunnen we op 24 september op je aanwezigheid rekenen?

2016-08-11 19:09:21