Eerbetoon aan Queen op Paleis Soestdijk

PERSBERICHT

25 APRIL 2016

Groots eerbetoon aan Queen 8 juli op Paleis Soestdijk

BAARN – In de tuin van Paleis Soestdijk wordt op vrijdag 8 juli een groots eerbetoon gebracht aan de legendarische band Queen en frontman Freddie Mercury. Daar is alle reden toe aangezien de 25 jaar geleden overleden Mercury dit jaar 70 jaar oud geworden zou zijn. Bovendien is het dit jaar 30 jaar geleden dat de band in originele bezetting in Nederland op het podium stond. Om Queen te eren wordt de live band ‘The Music of Queen’ met de Amerikaanse zanger Joseph Clark speciaal ingevlogen naar Nederland.Deze bijzondere avond valt in de reeks van vier zomeravondconcerten onder de noemer Royal Park Live. De concerten van Damien Rice en BLØF zijn reeds uitverkocht, voor de Amerikaanse band Counting Crows zijn nog slechts enkele zitplaatsen verkrijgbaar. De kaartverkoop van 'The Music of Queen’ start dinsdag 26 april om 10:00 uur via www.royalparklive.nl.

De band ‘The Music of Queen’ met de Amerikaanse zanger Joseph Clark wordt internationaal geprezen om Joseph’s verbluffende gelijkenis met de zang van Freddy Mercury. In 2011 gaf de groep nog een uitverkocht concert voor 30.000 bezoekers in Gelredome. The Music of Queen weet op spectaculaire wijze de muziek en de sfeer van toen op te roepen. Hits als ‘Don’t Stop Me Now’, ‘Somebody To Love’, ‘We Are The Champions’, ‘Radio Ga Ga’, ‘I Want To Break Free’ tot ‘Bohemian Rhapsody’ zullen dan ook niet ontbreken in de spectaculaire setting van het koninklijk paleis.

Het is voor het eerst dat er grootschalige popconcerten worden georganiseerd met de sprookjesachtige setting van Paleis Soestdijk als achtergrond. De Koninklijke residentie, welke werd geopend in 1678, is onder andere bewoond geweest door Koning Willem II en tot en met 2004 door Prins Bernhard en Prinses Juliana. Onder de noemer ‘Royal Park Live’ is het publiek vanaf 17:00 uur welkom in de paleistuin en staan er verschillende voorprogramma’s op het podium. Uniek aan de concertreeks is de mogelijkheid om het paleis daadwerkelijk te bezoeken en om te picknicken in het park.

‘A Magical Night With The Music of Queen’ - Royal Park Live

Paleis Soestdijk

vrijdag 8 juli 2016

Staanplaatsen en zitplaatsen op de tribune gaan dinsdag 26 april om 10:00 uur in de verkoop via www.royalparklive.nl. Via de website zijn ook picknickboxen en een paleisbezoek bij te boeken.

2016-04-25 19:43:03