Freddie for a Day 5 september

PERSBERICHT

FREDDIE FOR A DAY
Hard Rock Cafe Amsterdam viert de verjaardag van Freddie Mercury met première van Queen Live at The Rainbow ‘74

AMSTERDAM, 20 augustus 2014Vrijdag vijf september staat het Hard Rock Cafe Amsterdam in het teken van Freddie For A Day. Een uniek jaarlijks evenement om geld in te zamelen voor het Mercury Phoenix Trust in hun strijd tegen HIV/Aids. En dit jaar staat er een waar spektakelstuk op het programma: de première vertoning van Queen Live at the Rainbow ’74.

Het is 31 maart 1974. Op het legendarische Londense poppodium The Rainbow staat Queen op het toneel. Weinig bezoekers hadden vooraf kunnen weten dat zij getuige zouden worden van een historisch optreden. Spectaculair vanaf het moment dat Freddie Mercury in zijn witte ‘eagle’ pak het podium op komt schrijden; een opmaat naar wat een van ’s werelds beste en meest succesvolle rockgroepen ging worden. Het concert werd opgenomen, maar bleef door het creatieve momentum van de band –ze brachten dat jaar hun debuutalbum Sheer Heart Attack uit- op de plank liggen

Nu, veertig jaar later, wordt deze zeldzame opname alsnog uitgebracht. En op vrijdag 5 september kun je bij de eersten horen die deze show gaan zien. Hard Rock Cafe Amsterdam en Universal Music vertonen dan in het kader van Freddie For A Day de concertregistratie in de cinema van de Amsterdamse Melkweg

Claire Skudder, Sales & Marketing Manager van het Hard Rock Cafe Amsterdam: “We zijn ongelofelijk trots om samen met Universal Music dit legendarische optreden te kunnen vertonen. Op wat Freddie Mercury’s 68steverjaardag zou zijn, kunnen fans en liefhebbers hun hart ophalen aan een baanbrekend moment in de muziekgeschiedenis. En de volledige opbrengst van de kaartverkoop en de Queen veiling die we organiseren, gaan rechtstreeks naar het Mercury Phoenix Trust.”

Ticketverkoop
Tickets voor deze bijzondere première in De Melkweg kosten 30 Euro. En dan ontvang je bovendien de DVD Queen Live at the Rainbow’74, een ‘Freddie’ hamburger bij het Hard Rock Cafe Amsterdam en doe je na afloop van de vertoning mee aan de speciale Queen loterij. Wees er snel bij, want er zijn slechts 90 kaarten beschikbaar. Tickets kun je bestellen via de app op www.facebook.com/hardrockcafeamsterdam

Wereldwijd staat Hard Rock Cafe op 5 september in het teken van Freddie For A Day. Dikke zwarte snorren, catsuits en gele leren jasjes kleuren het beeld deze dag. Het gedoneerde geld gaat rechtstreeks naar het Mercury Phoenix Trust. Het fonds is in 1992 opgericht door Queen leden Brian May en Roger Taylor en hun manager Jim Beach ter nagedachtenis van Queen's legendarische leadzanger Freddie Mercury, die in 1991 overleed aan Aids. De afgelopen jaren hebben ze meer dan 15 miljoen dollar weggegeven aan meer dan 700 projecten die bewustzijn creëren en de strijd aangaan met HIV/Aids.

2014-08-22 10:13:24