Dance4Life

Een korte inleiding:

Over dance4life

dance4life werkt samen met jongeren aan een wereld zonder aids. We doen dit door middel van seksuele voorlichting, en maken gebruik van muziek en dans om jongeren te betrekken en inspireren. Bovendien motiveert dance4life jongeren om zélf in actie te komen en de verspreiding van hiv en aids wereldwijd terug te dringen. Het Nederlandse initiatief vindt inmiddels plaats in ruim 20 landen verspreid over 5 continenten.

DANCE4LIFE 10 YEARS

In 2014 bestaat dance4life 10 jaar en dat vieren we op 6 juni in Het Concertgebouw Amsterdam met een bijzonder evenement: DANCE4LIFE 10 YEARS. We vieren wat er is bereikt én kijken tegelijkertijd vooruit door het fundraisen voor onze voorlichtingsprojecten wereldwijd.

Beat the clock

DANCE4LIFE 10 YEARS staat in het teken van tijd. We maken een reis door de tijd en laten zien wat dance4life in 10 jaar heeft bereikt. Maar de tijd tikt door. Nog steeds raakt elke 14 seconden iemand geïnfecteerd met hiv. Het werk van dance4life is nog altijd hard nodig. Daarom vindt er op 6 juni - geheel in stijl - een spectaculaire veiling plaats met klokken en andere unieke veilingitems rondom het thema tijd. Beat the clock!

Een Freddie Mercury kunstwerk

Acht Nederlandse kunstenaars en BN’ers hebben zich laten inspireren door het thema tijd, de persoonlijke betekenis van tijd in hun werk en leven, de betekenis van tijd voor het werk van dance4life – met 8 unieke klokken als resultaat! Henk Schiffmacher, Selwyn Senatori, Mart Visser, Jonnie en Thérèse Boer, Piet Paris, Blond, Fincent en Doutzen Kroes dragen daarmee allemaal op hun eigen manier bij aan een wereld zonder aids.

Een van de kunstenaars die speciaal voor dance4life een klok heeft ontworpen is Kunstschilder Fincent. Hij is bekend van zijn schilderijen waarop personen realistisch en herkenbaar staan afgebeeld.

‘Ik heb er voor gekozen om Freddy Mercury op de klok te schilderen. Freddie staat voor mij symbool voor de zo vele onbekenden die nog steeds dagelijks geïnfecteerd worden met hiv en sterven.’

De 8 dance4life klokken worden voor het publiek tentoongesteld in de Museumshop van het Stedelijk Museum van 29 mei t/m 5 juni. Daarna zullen ze op 6 juni tijdens DANCE4LIFE 10 YEARS in Het Concertgebouw Amsterdam per opbod worden verkocht. De opbrengst van deze klokken gaat naar de voorlichtingsprojecten van dance4life.

2014-05-27 20:06:05