Béjart Ballet For Life terug naar Nederland!

Van 13 t/m 16 maart 2014 is het Bejart Ballet weer in Carré in Amsterdam om hun prachtige voorstelling Ballet for Life uit te voeren (in de dagen erna staan ze ook nog in Carré met andere balletten).

De voorstellingen op 13, 14 en 15 maart 2014 zijn avondvoorstellingen die om 20.30 uur beginnen en de voorstelling op zondag 16 maart begint om 14.00 uur. De prijzen van de kaarten variëren van 25 tot 89 euro, afhankelijk van je plaatskeuze.  De website van Carré is www.carre.nl, en via telefoonnummer 0900-2525255 kun je telefonisch je kaarten reserveren.

Op de website van Carré staat de volgende tekst over het ballet:

Béjart Ballet Lausanne

Ballet for Life

Vijf jaar geleden stierf de danslegende Maurice Béjart maar in zijn dansgezelschap Ballet Béjart leeft nu zijn werk, zijn talent en zijn jonge geest verder.  Stardust Theatre BV presenteert exclusief in Carré nu van 13 maart t/m 20 maart een hommage aan Béjart. Het is een eerbetoon aan de grootmeester die het ballet naar deze tijd bracht.

Zo brengt men van donderdag 13 t/m zondag 16 maart zijn spectaculaire maar ontroerende ode aan Freddie Mercury met talrijke Queen hits maar ook muziek van Mozart en kostuums van Versace. Nog maar zelden heeft een balletvoorstelling Carré zo op zijn kop gezet als Ballet for Life, dat men voor het laatst in 2009 in Carré kon beleven.

Het begin van Ballet for Life is typerend voor de creatieve opstanding van Mercury. Onder witte lijkwaden liggen de dansers en danseressen op het toneel. Dan klinkt de muziek van “It’s a beautiful day” en de dansers en danseressen komen stuk voor stuk tot leven. Daarna volgt een ballet, of liever gezegd een show of een indringende videoclip die je niet meer loslaat. De dood vergeet je snel door al die levenslust. De dood toont in dit ballet hoe bijzonder, hoe verrassend, hoe mooi het leven is en dat je er geen minuut van mag missen!

2013-11-04 06:50:13