We Will Rock You in de Heineken Music Hall

Originele Engelse versie voor het eerst in Nederland

Na een succesvolle theatertournee in Engeland gaat We Will Rock You, de hitvoorstelling van Queen en Ben Elton voor het eerst op wereldtournee. Als onderdeel van deze 10th Anniversary World Arena Tour waarin ondermeer Finland, Denemarken, Ierland, Luxemburg en Tsjechië worden aangedaan, staat de show op 9, 10, 11 en 12 april in de Heineken Music Hall. Dit is de eerste keer dat de originele Engelse Londen voorstelling in Nederland te zien is. De kaartverkoop voor deze shows start op vrijdag 28 september om 10 uur.

We Will Rock Youis geschreven door Ben Elton in samenwerking met Queenleden Brian May en Roger Taylor en bevat 24 van Queens legendarische hits zoals We Are the Champions, Killer Queen, en natuurlijk, We Will Rock You.

"Deze show gaat helemaal over legendes", zegt Ben Elton. "We nemen de legende van Queen en creëren onze eigen fantastische verhaal van jonge kids die vechten tegen de macht corporaties die hun individualiteit en hun liefde voor muziek willen onderdrukken. Zij hebben behoefte aan een held die hen kan helpen in hun strijd, en we hebben er twee - de dromer Galileo en de brutale rockchick Scaramouche. Wie wint?"

Brian May vult aan: "De verbazingwekkende bonus is dat Bens script ook werkt als een subtiele metafoor. Mensen verlaten het theater met het gevoel dat ze op een bepaalde manier nu ook ons, Queen, kennen en onze strijd en onze reis."

De Londense productie van de musical viert dit jaar haar tiende verjaardag en is de langstlopende musical ooit in het Dominion theater in het West End. Al meer dan zes miljoen mensen in Groot Brittannië en 15 miljoen mensen wereldwijd in 17 verschillende landen zagen de spectaculaire show.

‘ONE DREAM, ONE VISION, ONE SMASH HIT!’

We Will Rock You The Musical - 10th Anniversary World Arena Tour

Dinsdag 9 tot en met vrijdag 12 april 2013
Heineken Music Hall - Amsterdam
Entree: € 35,-/ €45,-/ €55,- (excl. servicekosten)
 Aanvang: 20.00 uur

Kaartverkoop start aanstaande vrijdag om 10.00 uur via: www.livenation.nl, www.ticketmaster.nl en 0900 - 300 1250 (45 cpm).

2012-09-25 13:23:09