Queen Unseen - Peter Hince

Na het boek ‘ Queen Unseen’ van Peter ‘ Ratty’ Hince  gelezen te hebben kunnen we alleen maar zeggen: het is absoluut de moeite waard! Peter heeft jarenlang voor Queen als roadie (en later als hoofd van de crew) gewerkt en zijn verhalen zijn kostelijk om te lezen. Je gaat met een ander oog naar het werk wat roadies uitvoeren kijken, want daar kwam veel meer bij kijken dan alleen maar een podium op- en afbreken. Veel humoristische anekdotes, en de manier waarop hij schrijft geeft je het gevoel dat je zelf door de tourgeschiedenis van Queen reist. Hij gooit absoluut niet het prive-leven van de band te grabbel, zijn respect voor de bandleden was en is hiervoor te groot. Zijn beschrijving van een ‘ record company executive’ is onvergetelijk… Kortom, erg leuk om te lezen hoe het er aan de backstage kant aan toeging. Na zijn werkzaamheden als roadie heeft Peter zich als fotograaf ontpopt, en in het boek staan behoorlijk wat van zijn foto’s van de band, genomen door de jaren heen.Het boek is alleen in het Engels verkrijgbaar, maar is naar onze mening goed te lezen.

Bestellen van het boek kan via Amazon en kost slechts 8,50 pond plus verzendkosten. Ook de recensies bij Amazon zijn lovend en leveren het boek 5 sterren op. Een absolute aanrader dus!

2011-10-19 06:44:14