Herdruk Freddie Mercury - de definitieve biografie Lesley-Ann Jones

De ultieme biografie van rocklegende Freddie Mercury

24 november a.s. is het twintig jaar geleden dat Queen zijn wereldberoemde zanger verloor.

Gerenommeerd Queen-journaliste Lesley-Ann Jones herschrijft nu op veler verzoek haar biografie.

Op 5 september 1946 komt Freddie Mercury als Farrokh Bulsara op Zanzibar ter wereld. Zijn Indiase ouders besluiten in 1963 naar Londen te verhuizen om hun zoon betere kansen te geven. In 1970 – Farrokh heeft zijn naam inmiddels veranderd in Freddie Mercury – komt hij via een vriend terecht bij het studentenbandje Queen. De rest is natuurlijk geschiedenis: in de jaren zeventig en tachtig van de twintigste eeuw groeide Queen uit tot een van de bekendste rockgroepen ooit en hoewel de band werd verguisd door de pers, droegen de miljoenen fans Queen op handen.

Nu, twintig jaar na Mercury’s dood, kunnen zijn vrienden en medebandleden, die in eerste instantie te zwaar in de rouw waren, eindelijk openhartig praten en terugblikken op die vreemde, mysterieuze, maffe en innig geliefde Freddie. Lesley-Ann Jones heeft vrije toegang gekregen tot alle archieven en interviewde Brian May, Roger Taylor, Kim Wilde, Simon Napier-Bell, Steve Levine, Tony Hadley en vele anderen en schreef met volledige medewerking van alle betrokkenen deze ultieme biografie.

Lesley-Ann Jones volgde Queen als journaliste voor The Daily Mail jarenlang op zijn tournees. Haar biografie van Freddie Mercury (1946-1991) vormt de basis van de verfilming met Sacha Baron Cohen in de hoofdrol, die in 2012 in de bioscoop te zien zal zijn

2011-09-27 07:43:39