Symphonic Queen Noord Nederlands Orkest

19/5/10: Bericht namens het Noord Nederlands Orkest Symphonic Queen Vanwege het succes van Symphonic Queen in concertseizoen 2009-2010 komt het Noord Nederlands Orkest (NNO) met een reprise van deze concerten. Dit maal maakt het orkest een tour door heel Nederland. Queen is zonder twijfel één meest succesvolle rockgroepen uit de geschiedenis. Brian May, Freddie Mercury, Roger Taylor en John Deacon wisten een virtuoze veelzijdigheid aan de dag te leggen in hun fraai gelaagde arrangementen en harmonieën. Stuk voor stuk symfonische mini-opera’s. Want ook de teksten zijn gelaagd, vertellen veel en zijn vaak pure poëzie. Componist en arrangeur Dirk Brossé en Nicolas de Cock - die eveneens voor de succesvolle Symphonic echoes of Pink Floyd tekenden - staken de grootste hits in een symfonisch jasje. Uiteraard kunt u rekenen op een spectaculaire lichtshow en de liedteksten zullen wederom worden vertolkt door Joseph Clark, Ellen Evers en Syb van der Ploeg. Meer info op www.nno.nu De optredens zijn in:

Groningen (Martini Plaza) 7 september 2010

Drachten (De Lawei) 8 september 2010