Expositie 'Stormtroopers in Stilettos'

Expositie

Een grote expositie over Queen, Stormtroopers in Stillettos, zal in het Londense East End op 25 februari geopend worden.

De expositie, die geopend wordt naar aanleiding van het 40-jarige bestaan van de band, zal gaan over de oprichting van de band tot het legendarische Hyde Park concert in 1976, en beslaat dus de periode waarin de 1e 5 LP’s (Queen, Queen II, Sheer Heart Attackt, A Night At The Opera en A Day At The Races) werden opgenomen. De expositie is in een groot gebouw in het hart van East End in Londen, in de ‘Old Truman Brewery’ in Brick Lane en is daar te zien van 25 februari tot en met 12 maart.

De expositie zal een zeldzame inkijk geven in wat er nodig is om een succesvolle rockband te worden en er zullen allerlei nooit eerder vertoonde memorabilia vertoond worden. Het grootste deel komt uit de persoonlijke verzamelingen van de band. Er is een studioruimte, gewijd aan de bands’ sessies met John Peel en er zal kleding (onder meer ontworpen door Zandra Rhodes) te bekijken zijn. In een nagebouwde jaren ’70 bioscoop is filmmateriaal van de band uit die tijd te zien.

De BBC zal naar aanleiding van de opening een uitgebreide documentaire uitzenden, en heeft interviews met Brian May en Roger Taylor. Gedurende 2011 zal er van alles en nog wat uit gaan komen wat in het teken van 40 jaar Queen zal staan. De expositie is elke dag geopend van 11.00 tot 20.00 uur en de toegang is gratis.

2010-11-29 19:39:43